+31 (0)85 130 1659 info@ferias.nl

Veelgestelde vragen

Home / Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen aan onze medewerkers hebben wij voor je op een rijtje gezet, zodat je eenvoudig en snel zelf antwoordt op je vraag kunt vinden. Staat je vraag er niet bij? Neem dan telefonisch contact met ons op via 085 130 1659 of stuur een mail naar; info@ferias.nl.

Over Férias

Wat zijn de gegevens van Férias Holidays B.V.?

Adresgegevens
De Smalle Zijde 18B
3903 LP Veenendaal

KvK
70734445

Bankgegevens
NL65RABO0328376671

Waarom is Férias Holidays niet aangesloten bij SGR of ANVR?

Wij zijn niet aangesloten bij de SGR en ANVR omdat we de villa’s in de meeste gevallen in eigen beheer mogen hebben, wij zijn dus geen wederverhuurder zoals alle anderen.

De SGR vergoedt alleen indien er wederverhuurders bij betrokken zijn, nooit de directe “eigenaar”. De villa’s zijn van privé eigenaren en wij zijn in de meeste gevallen de eigenaar van de verhuurrechten van de villa’s.

Een touroperator koopt accommodaties in, onder andere bij ons. Aangezien zij je wat dat betreft niets kunnen garanderen eisen wij van hen juist wel dat zij aangesloten zijn bij SGR.

Daarnaast ontvangen de eigenaren van de villa’s hun deel van de opbrengt pas twee maanden na het vertrek van de huurder. Hiermee bent je er altijd van verzekerd dat je in de woning kunt verblijven.

Aankomst en vertrek

Wat zijn de aankomst– en vertrekdagen?

Bij Férias Holidays hanteren wij op de meeste parken flexibele aankomst- en vertrekdagen. Enkele parken hebben nog vaste aankomst- en vertrekdagen. Mocht je op één van deze parken toch op een andere dag willen aankomen of vertrekken neem dan contact met ons op via; info@ferias.nl

Wat zijn de aankomst– en vertrektijden?

Inchecken kan op de dag van aankomst tussen 16:00 uur en 19:00 uur. Verwacht je wat later te zijn? Dan vragen wij van tevoren even contact met ons op te nemen. Uitchecken kan tot 10:00 uur op de dag van vertrek. Mocht je wat eerder willen vertrekken voordat de receptie geopend is, neem dan even contact op met de beheerder van het desbetreffende park.

Waar vind ik een routeomschrijving naar het park?

Deze kun je vinden bij ieder park onder het kopje praktische informatie. Mocht je al een reservering hebben gedaan dan ontvang je twee weken voor aankomst een welkomstmail van ons met routebeschrijving.

Over de Accommodatie

Zien de inrichtingen van de accommodaties er allemaal hetzelfde uit?

Nee. In sommige gevallen kan de inrichting van de accommodatie anders zijn. De kwaliteit is wel gelijkwaardig met alle accommodaties. Op de website en in de brochures kunnen foto’s daarom afwijken van het echte interieur.

Hoeveel personen mogen er maximaal in de accommodatie verblijven?

Vanwege veiligheidsvoorschriften mag het aantal leden van een reisgezelschap de accommodatie niet overschrijden. Het maximaal aantal personen komt overeen met de daarvoor geschikte accommodatie. Voor kinderen tot twee jaar is er een uitzondering: een extra kinderbed kan in de accommodatie geplaatst worden.

Kunnen we een voorkeursreservering voor een woning krijgen?

Men mag bij een reservering een bepaalde voorkeur voor een accommodatie hebben. Wij doen er alles aan om rekening te houden met je voorkeurswensen, maar kunnen het helaas niet garanderen.

Ben ik verplicht om bedlinnen te nemen?

Ja. Vanwege de hygiëne is het verplicht om bedlinnen te gebruiken. Bedlinnen kunnen tijdens de week verschoond en vervangen worden

Zijn er handdoek- en keukendoek pakketten aanwezig?

Handdoek- en keukendoek pakketten zitten niet standaard bij de boeking. Het is daarom handig om daar rekening mee te houden tijdens de boeking. Je kunt eenvoudig beide pakketten bestellen en tijdens je vakantie bij de receptie ophalen.

Beschikt iedere accommodatie over dezelfde faciliteiten?

Ja. Elke accommodatie op ieder park heeft hetzelfde kwaliteitsniveau en beschikt over de genoemde faciliteiten.

Mogen wij de accommodatie zelf schoonmaken?

Nee. Bij iedere boeking betaal je schoonmaakkosten. Op de juiste kwaliteit te kunnen garanderen schakelen wij een gespecialiseerd schoonmaakbedrijf in.

Betaling

Kan ik het gehele bedrag betalen bij aankomst?

In principe geldt dat alleen voor een last minute boeking. Bij een last minute (7 dagen voor aankomst) mag het bedrag op het park worden voldaan.

Is een aanbetaling verplicht?

Drie dagen na de geboekte vakantie bent u verplicht om 35% van het betaalbedrag te voldoen. Bij een last minute dient u het bedrag in een keer bij aankomst te voldoen.

Word ik op de hoogte gesteld, wanneer jullie mijn betaling hebben ontvangen?

Ja, je krijgt na betaling een mail ter bevestiging.

Wanneer moet de restbetaling voldaan zijn?

Binnen drie dagen na de boekingsdatum moet er een aanbetaling van 35% worden betaald. Zes weken voor aankomst moet het hele bedrag voldaan zijn. Dit is anders als het een last minute betreft. Bijvoorbeeld een reservering die binnen een week voor aankomst is geboekt. Je dient dan bij de receptie het volledige bedrag te betalen.

Op welk rekeningnummer kan ik de betaling overmaken?

De betaling(en) kan worden overgemaakt naar het rekeningnummer, wat op de factuur staat. Vermeld wel altijd je naam en reserveringsnummer bij betaling.

Moet ik een waarborgsom betalen bij aankomst?

In alle parken wordt er bij aankomst een waarborgsom gevraagd. Je dient de waarborg bij aankomst met creditcard of met bankpas te betalen. In uitzonderlijke gevallen kun je contant betalen. Je kunt de hoogte van de waarborgsom op de prijsindicatie bekijken. Deze staat later ook op de factuur vermeld.

Krijg ik mijn waarborgsom terug?

De waarborgsom krijg je uiterlijk binnen twee weken na je verblijf automatisch terug, mits je de woning in overeenstemming met de huurvoorwaarden achterlaat. Bij schade en ernstige vervuiling wordt een deel van de waarborg ingehouden. Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice als je geen geld terug hebt ontvangen.

Komt er bovenop de huurprijs nog bijkomende verplichte kosten?

Indien er een conceptboeking wordt gemaakt, kun je alle bijkomende en verplichte kosten in een overzicht bekijken.

Reserveren

Is een online reservering definitief?

Alleen als je een reserveringsbevestiging via mail hebt ontvangen is de boeking definitief. De aanbetaling dient dan wel binnen drie dagen te worden voldaan.

Hoe betaal ik via een internetboeking?

Na de boeking ontvang je via de mail een factuur. Deze dien je binnen drie dagen te betalen

Optie op een reservering, is dat mogelijk?

Telefonisch of per mail kunt je een optie aanvragen. Het hangt van een aantal factoren af of het mogelijk is.

Hoe zit het met onze persoonlijke gegevens?

Persoonsgegevens worden nooit aan derden doorgegeven. Ze blijven in het bezit van Férias.

We willen graag onze accommodaties naast elkaar. Kan dat?

Je kunt via info@ferias.nl navragen of er nog accommodaties naast elkaar beschikbaar zijn.

Ik wil mijn reservering wijzigen?

Neem contact op met één van onze medewerkers en we zullen de mogelijkheden met elkaar bespreken.

Annuleren

Kan ik mijn vakantie nog annuleren?

Je kunt via de mail contact opnemen met een van onze medewerkers. Geef de de reden voor annuleren aan en dan wordt bepaald of je een deel van je geld terug kunt krijgen. Lees voor verdere informatie de annuleringsvoorwaarden goed door.